poniedziałek, 29 sierpnia 2011

Tusz na (prawie) każdy dzień tygodnia

Naszło mnie na kolorowe tusze. Dawno już miałam na nie ochotę, tylko nie miałam kiedy się za nie zabrać. Jakimś cudem znalazło się jednak trochę wolnego czasu a poniżej widać rezultaty wypełnienia sobie owego czasu :)

Tuszy powstało 6. Wszystkie zostały wykonane identycznie jak pierwszy prezentowany przeze mnie tusz http://kosmetyki-naturalne.blogspot.com/2010/11/tusz-do-rzes-masara.html w kolorze jasnobrązowym (nr 7).
Jedyna różnica polegała na tym, że ukręciłam pięć razy więcej bazy tuszowej, a potem przenosiłam ja po trochu do małych zlewek i dodawałam różne pigmenty.
W momencie kiedy robiłam nowe tusze tusz jasnobrązowy nadawał się nadal do użycia (pomimo, że ma ładnych kilka miesięcy). Może był nieco podeschnięty, ale nadal dawał się całkiem dobrze aplikować. Postanowiłam go reaktywować i dodałam nieco dimetikonu – nieco za dużo, bo niestety spaprałam tusz i już się do niczego nie nadaje, więc jedne dzień w tygodniu będę chodziła . 2-3 krople by całkowicie wystarczyły... Jest to powód dlaczego nie przedstawiam go na „mazach” razem z pozostałymi tuszami. Na zdjęciach ogólnych umieściłam go dla porównania kolorów.


Tusze z lampą błyskową - lepiej nieco widać kolory (od lewej):
czarny, ciemnobrązowy, szaro-granatowy, szaro-fioletowy, błękitny, fioletowy, jasnobrązowy


 Tusze w świetle dziennym (od lewej):
czarny, ciemnobrązowy, szaro-granatowy, szaro-fioletowy, błękitny, fioletowy, jasnobrązowy


Tusze zostały zabarwione następującymi tlenkami:
Czarny – czernią żelazową
Ciemnobrązowy – tlenkiem ciemnobrązowym z czernią żelazową
Szaro-granatowy – błękit ultramarynowy z czernią żelazową
Szaro-fioletowy – Murasaki Violet z czernią żelazową
Błękitny – błękit ultramarynowy
Fioletowy – Murasaki Violet z niewielkim dodatkiem czerni
Jasnobrązowy – tlenek ciemnobrązowy z niewielkim dodatkiem czerni żelazowej



Mazy, czyli barwa tuszu na skórze  (od lewej):
czarny, ciemnobrązowy, szaro-granatowy, szaro-fioletowy, błękitny, fioletowy



Tusze czarny, brązowy, szaro-granatowy i szaro-fioletowy barwią intensywnie rzęsy, wprawne oko zauważy różnicę. Szaro-granatowy i szaro-fioletowym można fajnie podkreślić barwę cieni. Brązowego używam do makijaży „naturalnych”, czerni zazwyczaj przy mocniejszym makijażu wieczorowym.
Tusz błękitny daje fajny efekt, na rzęsach jest nieco ciemniejszy, z wyjątkiem samych końcówek. Podkreśla kolor niebieskich oczu, odświeża, intryguje. Na pewno zrobię go jeszcze nie raz. Efekt można spotęgować robiąc ultramaryną cieniuteńka kreseczkę. Idealny makijaż kiedy mamy dość szarości wokoło.
Do fioletowego muszę się jeszcze przyzwyczaić... Na razie uznałam, że jest idealny na sobotnie porządki :D
Jasnobrązowego używałam, gdy chciałam lekko podkreślić oczy, ale tak aby wyglądało to całkowicie naturalnie, praktycznie sauté. Muszę go zrobić przy okazji.


6 komentarzy:

  1. Szczerze podziwiam zdolności, zapał, cierpliwość i talent! Ja pewnie poddałabym się już na etapie dodawania gumy ksantanowej, a na bank nie wystarczyłoby mi cierpliwości, by przełożyć ten tusz do pojemniczka. A szkoda, bo okazuje się, że robienie tuszu to ciekawsze niż mi się wydawało - dopiero te kolorowe wersje mi to uświadomiły. Ogromnie żałuję, że skusiłaś się na pokazanie tych tuszy na rzęsach, ja z chęcią bym im się przyjrzała.
    Świetny post!

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak, kolorowe tusze rządzą :) Zawsze używałam czarnych, ale tego lata kupiłam granatowy. Może skuszę się na własną produkcję :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Wam bardzo za miłe komentarze :) Takie domowe tusze są całkiem niezłe, szczególnie jak się jest uczulonym na kupne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudny blog Wiwerko! Ja w temacie kosmetyków naturalnych już co nieco wiem, jednak dopiero teraz zacznę używać mineralnej kolorówki :) Widzę, że Twój blog będzie w tym NIEOCENIONĄ pomocą!
    Możesz napisać proszę, gdzie robisz zakupy do kosmetyków mineralnych?

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję bardzo za miły wpis :) Motywuje do dalszych działań ;)
    Zakupy robię głównie w sklepach www.zrobsobiekrem.pl, www.kolorowka.com, www.mazidla.com, www.tkbtrading.com i niekiedy www.theconservatorie.com.

    OdpowiedzUsuń
  6. i jeszcze czasem www.coastalscents.com :)

    OdpowiedzUsuń